Dag 1: Spijkenisse - Amsterdam

22 augustus 2012 - Amsterdam, Nederland

Het is eindelijk zover!

Na de afgelopen weken hard geklust te hebben, tot vanochtend nog allerlei administratieve zaken te hebben afgehandeld en de 2 grote reistassen te hebben ingepakt,  draaien we uiteindelijk om 14:00 uur (ruim 1 uur later dan gepland en dat valt eigenlijk best nog wel mee) de voordeur aan de Vijverboslaan op slot en gaan we op vakantie. Nadat we nog even langs Sylvana zijn  gegaan om wat op te halen en de beide moeders gedag hebben gezegd, vertrekken we om 16:00 uur richting Amsterdam om daar de nacht voor onze vakantie door te brengen. Dit is inmiddels een traditie geworden, dus ook dit jaar slaan we dat niet over. Hopelijk komen we niet in de drukke spits te staan.

Het begint al goed, de Spijkenissebrug staat open en na 1 minuut in de auto te zitten staan we al stil in een lange rij. Ook bij de Aveling in Hoogvliet is het erg druk, maar zodra we de A15 oprijden kunnen we gelijk redelijk opschieten.  Als we, we rijden voor de zekerheid maar via de Spaansepolder, ter hoogte van Delft zijn neemt de drukte af en kunnen we behoorlijk opschieten. Het lijkt er op dat het allemaal erg vlot verloopt.

Na een goed uur rijden we de parkeerplaats van het Van der Valk Hotel Schiphol A4 op en laden we onze grote reistassen uit, checken we in bij de balie en even later openen we de deur van onze hotelkamer. Deze keer zitten we op verdieping -1 in kamer 103. Het voelt vertrouwd, maar dat kan ook haast niet anders als je dit al een aantal jaren achter elkaar doet.

Omdat we de lunch hebben overgeslagen, dat kan gezien ons postuur echt geen kwaad, gaan we snel naar het restaurant, want we hebben trek gekregen. Eerst nog even de 1e foto’s gemaakt, die op ons reisblog te zien zullen zijn, gaan we genieten van een heerlijke maaltijd, afgesloten met een lekker toetje.

Voldaan van het lekkere eten gaan we naar de kamer, waar we eerst Fred willen bellen want die is vandaag jarig (52 jaar jong geworden). Er is een gezegde ‘toeval bestaat niet’ en dat blijkt te kloppen. Als Judith het telefoonnummer van Fred wil activeren, gaat de telefoon over. Je snapt het al, Laura aan de telefoon. We kletsen nog even wat bij, worden bijgepraat over hoe het met hun kleinkinderen Ashley en Shania gaat, feliciteren Fred met zijn verjaardag en gaan even een krantje halen.

Terwijl Judith de krant haal, ga ik uitvogelen hoe het nou eigenlijk werkt om een reisblog bij te houden. Ook even de videocamera van Alloyisha (die we van haar ’te leen’ hebben gekregen) uitproberen en we zijn klaar om te gaan ontspannen. Krantje lezen, een beetje internetten, TV kijken hebben we de afgelopen weken niet veel gedaan, dus dat is heerlijk.

We gaan nog even wat drinken in de bar van het hotel en gaan dan terug naar de kamer. Morgen moeten we toch redelijk op tijd opstaan want het vliegtuig vertrekt om 10:40 uur en je moet ook 3 uur van te voren aanwezig zijn. Gelukkig heeft Judith vanochtend via internet al ingecheckt en de boardingpassen uitgeprint (makkelijk tegenwoordig!) dus dat scheelt weer.

De wekker staat op voor morgen op 06:00 uur gezet, zodat de echte start van de vakantie (zoals gewoonlijk) lekker vroeg zal beginnen.

Tot morgen.