Dag 24: Denver - Amsterdam

14 september 2012 - Spijkenisse, Nederland

Het is nu echt afgelopen…

Jade is vandaag 6 jaar geworden en dat is toch een mooi begin van de dag. Hiep, hiep, hoera Jade.

Vandaag geen wekker gezet, maar wordt, na een paar uurtjes van hangend slaapjes doen, om 06:30 uur wakker. Judith zit niet naast me, maar is naar het toilet. “Mijn lenzen weer in doen” zegt ze, als ik vraag wat was je aan het doen? Redelijk gebroken, ook met z’n tweeën op drie vliegtuigstoelen is verre van comfortabel, wrijf ik in mijn ogen. “Heb toch wel even geslapen” zeg ik. “Zeker” zegt Judith, “je lag zelfs te snurken”.

Even later krijgen we het ontbijt, een bananenmuffin met een kop thee. Wat is dat nou? Dat zijn we niet gewend in de afgelopen weken? Scrambled eggs, pancakes, toast, enz. dat willen we hebben. Helaas, deze keer krijgen we het niet voor elkaar. Gelukkig heeft Judith nog een broodje van de warme maaltijd bewaard!

Ik kan mooie plaatjes schieten van de zonsopgang en het mooie wolkendek, die soms wel heel erg dik is. Het is prachtig om te zien. De daling wordt ingezet en even later taxiën we over één van de banen van vliegveld Schiphol Amsterdam. De vlucht is uiteindelijk vlot (30 minuten eerder dan de oorspronkelijke planning) verlopen.

Vrijwel gelijk nadat we uit het vliegtuig zijn gestapt komen we bij de bagageband. Zou alles goed gegaan zijn, is toch altijd een vraag. Ja hoor, ook deze keer komen de twee grote reistassen veilig en heel op de band aanrollen. We verbazen ons weer over hoeveel bagage sommige mensen bij zich hebben, zowel in het vliegtuig zelf als in het bagageruim van het vliegtuig, waardoor veel irritatie bij passagiers ontstaat.

Op korte afstand van de bagageband kunnen we door de douane, zonder enig probleem. Wat gaat het allemaal snel en makkelijk  vandaag. Buiten bij de bussen komt ook de bus naar Van der Valk Hotel Schiphol A4 er al snel aan. We kunnen ons niet beter wensen, want binnen het uur zitten we bij Delifrance aan een lekker ontbijtje.

We keren huiswaarts en komen, zonder dat we voor de Spijkenissebrug hebben gestaan, om 11:05 uur thuis en drinken koffie met Jordy (hij is vrij vandaag) en kletsen over onze vakantie. Het is nu echt voorbij, realiseer ik mij.

Met dit reisverslag komt een einde geweldige vakantie, waarin we heel veel gezien hebben, ontzettend genoten hebben van de prachtige natuurparken, in mooie hotels en motels hebben overnacht, over het algemeen genomen redelijk tot goed hebben gegeten, een geweldige huurauto hadden (waarin we ruim 7.000 km hebben gereden), enorm veel mooi foto’s (ruim 1.200 stuks) hebben gemaakt, voor het eerst (honderden) korte filmpjes hebben gemaakt en die hebben gesmeed tot (ruim 60) video’s , en ga zo maar door.

Het was geweldig, wij zullen deze vakantie niet snel vergeten. Wij hopen dat jullie, door het volgen van ons reisblog, met daarop onze reisverslagen, foto’s en video’s, een beetje hebben kunnen mee beleven van wat wij allemaal hebben meegemaakt. Het was een leuke, dagelijkse, bezigheid en we deden het met erg veel plezier.

Bedankt voor het sturen van de reacties, het was ontzettend leuk om dagelijks te lezen wat jullie van onze belevenissen vonden.

Groetjes,

Judith & Nico

1. Richard Stolk:
    14 september 2012
    Lieve Judith & NIco en fijn om te lezen dat jullie niet alleen goed zijn thuis gekomen maar ook nog konden genieten van de verjaardag Jordy; wat willen jullie nog meer?!?!?!? En wat ik zou willen? het totale reisverslag te kunnen downloaden.xxxx Richard
  2. Alex:
    15 september 2012
    ZO Dit was het wel weer verslag 22 en tm 24 zijn ook naar Ma & Ma. Tip! verslagen mogen bij de volgende wereldreis best wat korter 1 verslag per week! Groeten en tot Zo Alex