Dag 2: Amsterdam - Denver

23 augustus 2012 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Het is best vroeg als ik wakker wordt en Judith al onder de douche hoor staan. De wekker op mijn iPhone is nog niet afgegaan en dat blijkt logisch want het is 05:35 uur! We hebben lekker geslapen, al was het niet al te lang. We moeten de shuttle bus naar Schiphol van 07:20 uur hebben dus gaan we om 06:30 uur naar het ontbijt. Zoals altijd is het een zeer uitgebreid buffet en het smaakt ook prima. Daarna checken we uit en gaan naar de bus. Het gaat nu echt beginnen!

De shuttle bus brengt ons naar de luchthaven en als we bij de balie komen om onze bagage af te geven, Judith heeft immers ons al via internet ingecheckt , zien we al een rij met mensen staan te wachten. Het duurt niet lang of de balie gaat open en de afgifte van de bagage en het verstrekken van de boardingpassen gaat erg vlotjes. Nog even langs de douane, met onze nieuwe paspoorten kunnen we onszelf via een controlesysteem toegang verstrekken, en we kunnen naar de winkels.

Na wat tijdschriften te hebben gekocht en geld te hebben gewisseld gaan we uiteraard naar de parfumerie. Tot mijn grote verbazing wordt er niets gekocht vandaag. We gaan op zoek naar een batterijoplader, die is thuis kwijt geraakt, voor het fototoestel van Judith. Helaas is er voor haar merk geen oplader te koop. Dan kijken we daar wel in Amerika voor.

We gaan nog wat drinken en gaan vervolgens op zoek naar de gate G8, waar we moeten boarden. Ook die is snel gevonden en net nadat we een paar vrije stoelen hebben gevonden, wordt er al omgeroepen dat we kunnen boarden. Het vliegtuig is een Boeing 757 200, niet zo groot dus. We zitten op rij 14 naast een Engelstalige mevrouw. De verzorging aan boord is sober, maar goed. We hebben via internet een goedkope vlucht geboekt en dat merk je meteen. Er zitten geen TV-schermen in de stoelen en de ruimte om te zitten is beperkt maar voldoende.  Maakt niet uit, we hebben iPad en Laptop bij ons, dus kan ons niets gebeuren.

Eerst vliegen we naar Philadelphia, de vliegtijd is ongeveer 8 uur en 35 minuten en daar moeten we, na een wachttijd van 4 uur en 45 minuten overstappen naar Denver. Het vliegtuig vertrekt 10 minuten later dan gepland. Na een warme hap (keuze uit pasta en kip, zoals gewoonlijk) doen we een dutje. De reis verloopt vlot, we luisteren naar muziek, lezen wat, kijken een film en doen onze ogen nog maar een keer dicht. Heerlijk ontspannen en voor we het in de gaten hebben zijn we al een eind op weg. Uiteindelijk staan we eerder dan gepland weer op de grond.

Op het vliegveld van Philadelphia gaat het vlot, de bagage wordt gelijk opgepikt en we brengen deze gelijk weer weg. Bij de douane duurt het wat langer, er staat een behoorlijke rij te wachten voor de tientallen douanebeambten die controles uitvoeren. Geeft niet, we hebben de tijd. Een klein half uurtje later zijn we er door en gaan we op zoek om wat te eten.  We eten Asian food, face-timen nog even met Sylvana, sturen wat whatsapp berichten en gaan wat winkelen. Misschien hebben ze hier een oplader voor het fototoestel van Judith, je weet het maar nooit. Helaas geen oplader, maar wel een PGA Golfshop! Mooie spullen, maar best aan de prijzige kant, dus laten we het maar zitten. Dan maar richting gate C23, waar we om 17:40 uur lokale tijd (23:40 uur Nederlandse tijd) aanwezig moeten zijn om  aan boord te gaan voor de 2e helft van de reis. Het vertrek staat gepland om 18:10 uur.

Het is erg druk op de startbaan, we hebben 6 à 7 vliegtuigen voor ons, dus vetrekken we wat later. De piloot roept wel om dat hij verwacht eerder in Denver te kunnen landen, het gaspedaal gaat diep ingedrukt worden blijkbaar. Het is weer een Boeing 757 alleen zonder TV aan boord. Ook moet je het eten zelf kopen, maar dat wisten we van te voren. Het is al met al nog soberder dan de vorige vlucht.

Onderweg zien we mooie plaatjes en we maken de eerste video met de van Alloyisha geleende videocamera. Hopelijk gaat het een beetje lukken en wordt de kwaliteit niet al te belabberd. We gaan nog maar even een uiltje knappen en kijken daarna nog wat op de iPad. Zoals de piloot had verwacht zijn we zo’n 10 minuten voor de geplande tijd geland.

Snel naar de reistassen, we zijn benieuwd of het allemaal is goed gegaan in Philadelphia en dan kunnen we op zoek naar Dollar Rent a Car. Eerst moeten we 2 haltes met een metro mee om naar de hal te gaan waar de koffers allemaal aankomen. Ongelooflijk hoe groot het hier is en hoeveel mensen er op deze luchthaven binnen komen. We vinden de loopband van de bagage en worden geholpen (uiteraard tegen betaling) door een jongeman en zien al snel de reistassen verschijnen. Gelukkig maar, want eerder hebben we weleens meegemaakt dat er 1 koffer kwijt was geraakt. De jongen brengt ons keurig naar de bushalte waar de bus van Dollar ons al snel komt ophalen.

Na 10 minuten rijden met de bus komen we bij het autoverhuurbedrijf aan. Het is er erg druk, maar de medewerkers doen hun uiterste best om iedereen snel aan de beurt te laten zijn. Het verloopt vlot en we kunnen naar onze huurauto. “Kijk maar welke auto je neemt, maakt niet uit welke als hij maar in vak S (Mid Size SUV) staat” zegt de medewerker van Dollar. “De sleutels zitten er in”. Nou dat is makkelijk. We hadden een Ford Escape gehuurd maar nemen uiteindelijk een Chevrolet Captiva. Een mooie, nieuwe, witte SUV, met alles er op en er aan. We stellen de van thuis meegenomen TomTom in op de kaart van de VS en gaan op weg naar ons eerste hotel.

Na 30 minuten komen we bij Quality Inn Central Hotel aan en het inchecken verloopt heel makkelijk en snel. Kamer 219 hebben we, op de 2e verdieping. Op de kamer organiseert Judith de bagage, bestel ik een Pizza (we hebben best trek gekregen) en gaan we ons voorbereiden op de nacht. We hebben een behoorlijk lange reis achter de rug, dus we zullen best lekker slapen.

Goodnight, sleep well and see you tomorow.

1. Edith Tan:
    24 augustus 2012
    Hallo, wat een leuke blog is dit. Ziet er goed uit. Fijn dat alles goed is verlopen tijdens de reis. Ik ga zeker mee genieten van jullie reis. Veel plezier.
  2. Laura en Fred:
    24 augustus 2012
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! We gaan jullie zeker volgen. Geniet ervan, jullie hebben het verdiend! Groetjes
  3. Syl:
    24 augustus 2012
    veel plezier!vergeet geen uggs :) hahahah