Dag 22: Denver (Aurora)

12 september 2012 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Het is bijna voorbij…

Om 07:50 uur wordt ik wakker en zie dat Judith niet meer naast mij ligt, maar op het andere bed. Stink ik zo hard? Of was het bed een beetje te smal? Laten we het maar op het laatste houden. Het is opschieten geblazen, want het ontbijt is hier tot 09:00 uur en de ervaring leert dat je op tijd moet zijn anders is er niet zo veel meer. Gelukkig zijn we nog op tijd en het ontbijt is redelijk goed. Er zijn pancakes en toast, bagels, yoghurt, eieren en meer. De ruimte is wel klein en het is erg druk.

Sinds gisterenavond regent het behoorlijk, misschien is ‘The Lord’ verdrietig dat onze vakantie er bijna op zit! Ik maak een praatje met één van onze buren, een oudere man uit Seattle, die mij verteld dat het daar bijna altijd regent. Nog erger dan in Nederland, dus. We gaan In eerste instantie de reistassen maar alvast klaar maken, wat binnen no time is geregeld. In tegenstelling tot andere jaren hebben we géén overgewicht (behoudens ons eigen gewicht na deze vakantie, dan) en dat is fijn.

Via FaceTime spreken we nog even met Jordy , Alloyisha en Sylvana . Via Skype spreken we uitvoerig met Edith en we bellen ook nog maar een keertje naar de moeders in Nederland. Na nog  een bakje koffie op de kamer gaan we toch maar even op pad gaan. Het regent nog steeds pijpenstelen en volgens de weersverwachtingen wordt het vandaag niet veel beter. Wat een afsluiting van de vakantie is dat zeg!!!

Het is 12:30 uur als we weg rijden, op zoek naar de shoppingmall hier in de buurt. Hier vlak bij is een winkelcentrum (waar een aantal weken geleden die gek 17 mensen heeft neer geschoten) dus zijn we er zo. Het is een prachtig winkelcentrum, waar de favoriete winkels van Judith, Macy’s en Saers, aanwezig zijn. En, het is er binnen droog en dat is het belangrijkste. Op de parkeerplaats lopen wij in korte broek en t-shirt, waardoor we veel bekijks hebben. Alle andere bezoekers van dit winkelcentrum lopen in dikke truien, fleechevesten of winterjassen. Ach, we willen graag de vakantie afsluiten in korte broek, zoals we ook 3 weken geleden begonnen zijn!

Het shoppen is gezellig, we doen de laatste aankopen (al is het ook deze keer niet veel) en eten tussen de middag in het Foodcourt bij de Japanner. Daarna, het is inmiddels 16:30 uur geworden en we gaan maar terug naar het hotel. Wonder boven wonder is het droog en komt er een flauw zonnetje door de bewolkte hemel heen. De weermannen hebben het ook hier in Amerika dus niet altijd bij het rechte eind.

In de hotelkamer rusten we wat, Judith kijkt lekker naar een film op de iPad en ik sluit mijn ogen eventjes. Na 1 ½ uur moeten we er toch nog even uit, Judith wil nog even langs de supermarkt om een paar potjes “Cheddar Cheese saus” (voor op de nacho’s) te halen om mee te nemen naar huis. Het wandelingetje doet ons goed, al moeten we wel een lange broek (het is niet anders) aan, want het is erg fris geworden. Jammer dat het niet gelukt is om de hele vakantie de lange broeken in de tas te houden.

Ondanks dat we vanmiddag al warm gegeten hebben halen we nog wel wat bij de Italiaan en nemen dat mee naar de kamer. Lekker op ons gemak nog wat eten, voordat we de reistassen definitief gaan inpakken. Het laatste maal hier in Amerika (behoudens wat op het vliegveld in Philadelphia misschien) smaakt helaas niet zo heel erg lekker. De salade is erg zuur en de pizza erg zout. Nou ja, het zei zo.

Judith gaat de film afkijken die ze vanmiddag is begonnen en ik leg de laatste hand aan het reisverslag van vandaag. Niet zo’n spannend verhaal, maar ik probeer het met een hoop woorden nog wel wat van te maken. De laatste foto’s worden verwerkt (ook maar een paar) en we zijn klaar.

Morgen, de laatste (reis)dag moeten we vroeg op, de wekker staat al op 05:45 uur, dus zullen we het niet te laat maken vanavond, denk ik.

Thank you for your time and tommorow I write you again.