Dag 23: Denver - Amsterdam

13 september 2012 - Philadelphia, Mississippi, Verenigde Staten

De laatste (reis)dag is begonnen…

De wekker gaat om 05:45 uur en ik realiseer me dat het er op zit. Alleen nog een lange reisdag en dan kunnen we deze vakantie ook weer bijschrijven op de, toch al wel enorme, lijst van bezochte landen. Jammer, maar aan alles komt een eind. Om 06:00 uur worden we gebeld door een bandje vanaf de receptie, ik heb voor de zekerheid een ‘wake-up call’ aangevraagd, je weet het maar nooit. Zal je gebeuren dat je je verslaapt op de dag dat je naar het vliegveld moet!

We nemen een ontbijt in het hotel en gaan om 07:10 uur naar het vliegveld in Denver. Het is een kort ritje van zo’n 20 minuten en de drukte onderweg valt best mee.  Onze TomTom brengt ons zonder enig probleem bij Dollar Rent a Car, waar we de auto (helaas) weer moeten inleveren. Het inleveren verloopt vlot en voor je het weet staat de auto in de rij om de wasstraat in te gaan, krijgt hij een ‘check-up’ en staat klaar voor de volgende huurder. Geweldig mooi systeem.

Met de pendelbus van Dollar gaan we naar het vliegveld, waar we ruimschoots op tijd arriveren. De reistassen zijn gecontroleerd op gewicht, zodat dit geen probleem mag opleveren. Het afleveren van de bagage gaat inderdaad zonder enig probleem en is zo gebeurt. Ook hebben we onszelf al digitaal ingecheckt, dus dat verloopt vlot. Nadat de bagage via de band naar het vliegtuig vertrekt gaan wij naar de douane. Het is een groot vliegveld en het is behoorlijk druk bij de douane, maar er staat een batterij aan douanebeambten, dus uiteindelijk gaat ook dit onderdeel redelijk vlot en kunnen we op zoek naar wat winkeltjes, voordat we naar onze gate gaan.

We moeten met de metro 2 haltes mee en vrij snel zijn we bij de winkels, waar we eerst maar even  koffie, met een vanuit ons hotel meegenomen muffin, gaan drinken. Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen er op zo’n ochtend al op het vliegveld zijn. Na de koffie lopen we verder naar de winkels, waarbij opvalt dat het aantal winkels eigenlijk erg tegen valt voor zo’n grote luchthaven en voor dat we er erg in hebben lopen we al richting onze gate. We besluiten maar om daar te wachten, over ruim een half uur beginnen ze al met boarden.

Het vliegtuig vertrekt op tijd en de vliegtijd naar Philadelphia, waar we net als op de heenreis moeten overstappen, bedraagt maar 3 uur en 15 minuten. Er is geen eten aan boord, maar daar hebben we op gerekend, want we hebben ‘bagels en creamcheese’ bij ons. Goed geregeld, Judith! De vlucht verloopt vlot, maar wel een beetje ‘hobbelig’, er is veel turbulentie.

Op tijd landen we in Philadelphia en we moeten ook nog een beetje opschieten, want de wachttijd naar de volgende vlucht is maar 2 uur. Trek daar een ½ uur zoeken en een ½ uur voor boarden aanwezig zijn vanaf, dan blijft er niet veel tijd over om te shoppen. Er wordt dus weer geen geld uitgegeven! Ook moeten we nog een hapje eten en dat doen we bij dezelfde tent als op de heenreis.

Vrijwel direct nadat we bij de gate zijn aangekomen beginnen ze al met boarden. Het is weer heel bijzonder om te zien wat mensen allemaal bij zich hebben, de bagagebakken in het vliegtuig zitten stampvol. Uiteraard zijn er ook altijd weer mensen die veel te laat ingecheckt hebben, maar dat hoort er gewoon bij.

Het vliegtuig zit niet helemaal vol en we hebben geluk, want er zit niemand bij ons in de rij van drie. We hebben dus behoorlijk wat ruimte om straks een lekker slaapje te doen. Omdat het enorm druk is op het vliegveld, we hebben zeker een stuk of 7 vliegtuigen voor ons, vertrekken we iets later dan gepland om 19:10 uur, plaatselijke tijd (01:10 uur Nederlandse tijd). De gezagvoerder heeft aangegeven dat de totale vliegtijd 7 uur en 20 minuten bedraagt, dus als alles goed gaat zullen we iets eerder dan gepland landen in Amsterdam. Ik probeer het vertrek een beetje vast te leggen op video, want met de ondergaande zon moet dat volgens mij een mooi plaatje worden. Gewoon proberen, lijkt mij, we zien wel of het gelukt is.

Aan boord beginnen ze direct na de start met eten en drinken serveren. Pasta of kip, volgens mij de enige 2 gerechten die ze in een vliegtuig (ongeacht van welke maatschappij) serveren. Nadat we gegeten hebben gaan de lenzen uit en gaan we proberen om wat te slapen. Uiteraard schrijf ik eerst het reisverslag, zet de paar foto’s op de laptop en monteer de beelden die we gemaakt hebben tot een filmpje.

Daarna is het de hoogste tijd, het is inmiddels 02:30 uur Nederlandse tijd, om te gaan slapen. Dus mogen de snaveltjes dicht en de oogjes toe.

Slaap lekker lieve reisverslaglezers, tot morgen. Dan komt het laatste verslag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Richard Stolk:
    14 september 2012
    Lieve luitjes en zo zie je maar; aan alles komt een eind, ook aan de leuke dingen. Ik heb heerlijk kunnen meegenieten vanuit Ochtrup. Hopelijk weer snel tot ziens en alvast een behouden terug vlucht toegewenst.
    xx Richard
  2. Astrid:
    15 september 2012
    Nou net jullie laatste verslag gelezen...ook ik heb genoten...echt leuk om jullie zo te volgen. En fijn dat alles goed gegaan is. Tot vanmiddag. X as