Dag 21: Moab - Denver

11 september 2012 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Today it’s ‘Nine-eleven’

Als ik wakker wordt realiseer ik me dat het vandaag ‘9-11’ is en dat het 11 jaar geleden was dat de terroristische aanvallen op het World Trade Centre plaats vonden. Zou je het vergeten, dan wordt je er wel aan herinnerd op de TV. Het ochtendnieuws laat beelden zien van de aanslagen en van het voorlezen van de namen van 2973 mensen die zijn omgekomen!

De nacht is wat onrustig geweest, midden in de nacht wakker (samen met Judith) en ik heb niet veel geslapen voor mijn gevoel. Judith is er al uit, die kon kennelijk niet meer slapen. De tassen zijn al weer ingepakt en na een douche gaan we de auto inladen, uitchecken en op naar Denny’s ,waar we vandaag gaan ontbijten.

Het is lekker druk bij Denny’s maar de ober loopt zijn benen uit zijn lijf om iedereen zo snel mogelijk te kunnen bedienen. Ons ontbijt staat dan ook binnen no time op tafel. Eieren, toast, ham, kaas, hashbrows en een potje thee. Daar kun je de dag wel mee starten. Het ontbijt gaat net zo snel als gisteren, zodat we even later in de auto zitten om op weg naar Glennwood Springs, waar we vandaag willen overnachten.

Het weer is erg bewolkt en de temperatuur is niet zo hoog als de voorgaande dagen. Er is ook slecht weer voorspelt door de weermannen op TV. We moeten overmorgen in Denver zijn, waar we onze laatste nacht van deze vakantie doorbrengen en willen de afstand (ruim 370 miles/bijna 600 km) in 2 dagen overbruggen. Glennwood Springs ligt ongeveer halverwege, dus hebben deze plaats gekozen voor overnachten.

Het eerste deel van de route gaat over mooie wegen, dwars door de enorme bergen en rotsen, maar het tweede deel zijn de wegen weer oneindig lang en saai. We kunnen wel lekker doorrijden dus zijn we al snel  in Glennwood Springs. Het weer is nog steeds slecht, het regent af en toe zelfs, en het plaatsje bied niet veel vertier en mogelijkheden voor vanmiddag. Het uitgezochte hotel spreekt ook al niet zo aan, dus besluiten we om maar door te rijden naar Denver. Dan hebben we daar een extra dag en om nou vanmiddag in de hotelkamer door te brengen omdat het slecht weer is, is ook een beetje zonde van de tijd.

De route vervolgd zich weer door een prachtig deel van de Rocky Mountains, waar we in het begin van de vakantie zijn geweest. Als we op de grote weg zijn, stoppen we op een parkeerplaats om even een broodje te eten. Als Judith de broodjes klaarmaakt ga ik eens kijken bij een mobilhome die ook even gestopt is. Je ziet heel veel grote, zeer lange, mobilhomes, waarachter een normale auto hangt. Zo ook deze, met dezelfde auto erachter als waar wij in rijden. Ze doen dat omdat je met zo’n grote mobilhome slecht uit de voeten kan in de stad e.d..

Ook staat er een zeer grote vrachtwagen geparkeerd. Dit enorme gevaarte wordt bestuurd door een zeer tenger en klein vrouwtje. Ik maak een gesprekje met haar en ze verteld dat ze 14 uur per dag mag werken, waarvan er 11 uur gereden mag worden. De andere 3 uur zijn voor laden en lossen. De andere 10 uur binnen een etmaal zijn om te rusten. Voor gezelschap heeft ze 3 kleine hondjes bij zich, die ze regelmatig moet uitlaten en daardoor haar rust pakt. Het duurt niet lang of wij beklimmen de cabine om te kijken hoe het eruit ziet van binnen. Veel metertjes e.d., prima verende stoel, slaapgelegenheid (een klein kamertje) waar veel video’s klaarliggen om te kijken. Erg leuk om te zien.

Na het broodje gaan we weer verder en ruim een half uur later rijden we de truck van de parkeerplaats. Die iets eerder weg gegaan is dan wij, weer voorbij. Het kleine vrouwtje bestuurd de enorme truck alsof ze op een fiets aan het rijden is. Het is inmiddels echt slecht weer geworden en we zijn blij dat we doorgereden zijn, al hebben we nog geen hotel gereserveerd en heeft Judith uiteraard al uitgezocht dat het heel erg druk is in Denver en dat veel hotels al vol zitten.

Om 16:30 uur staan we bij Best Western, maar de medewerker zegt ‘no vacancy’ of te wel vol. We hadden het al verwacht en gaan naar de volgende. La Quinta Inn heeft een kamer en die nemen we ook gelijk. We zijn het zat na een lange dag reizen. De kamer is mooi en schoon, niet duur en ook nog met internet en ontbijt. Nemen dus.

We gaan op zoek om wat te eten en komen bij de Wallmart terecht. Daar kopen we, op de één na laatste dag van de vakantie (!!) voor een prikje een 1-poots statief. Beter laat dan nooit, die hadden we best kunnen gebruiken bij het maken van de panorama foto’s en video’s. We eten bij de Italiaan, in de vorm van een Mac Donalds concept, eten afhalen en ergens gaan zitten om te eten. Het smaakt prima en daar gaat het om. Naast deze zaak is een ander restaurant, waar je met je auto op een parkeerplaats gaat staan, op een keuzepaneel je eten besteld, wat even later wordt gebracht door een bezorger op rollerskates. Je ziet het wel eens in de film.

We lopen terug naar het aan de overkant liggende hotel, gaan wat TV kijken, verwerken de paar foto’s en ik maak het verslag. Ook het laatste filmpje van gisteren hebben we inmiddels kunnen uploaden, dus klaar is Kees.

Het schiet nu echt op, nog maar 2 dagen te gaan…

1. Alex:
    12 september 2012
    Goedemorgen, verslagen 19 tm 21 vandaag 12e sept. op de paost gegaan. Groeten Alex
  2. Willem vd Berg:
    12 september 2012
    Goedenavond,

Verhaal weer gelezen vanmiddag. Nu nog even een snelle check of er een video op staat. Helaas nog niet. Nog een plezierige dag/avond voor jullie.
    Jullie komen zaterdag terug?

Groet,
    Willem
  3. Mable en Jan:
    13 september 2012
    Beste Judith en Nico,
    Jullie hadden een boeiende reis met geweldige impressies met ons gedeeld waarvoor mijn dank.Met belangstelling en met interesse de video's en de foto's bewonderd en dacht daarbij hoeveel meer indruk het moet maken als je er daadwerkelijk bij bent. Jullie zijn een ervaring rijker.
    Goede en veilige reis terug naar Nl.
    Hartelijke groet,
    Mable & Jan
  4. Laura en Fred:
    13 september 2012
    Hoi vakantiegangers, helaas komt het einde van jullie geweldige reis ten einde. Wij wensen jullie een goede en hopelijk snelle terugreis!!
    Tot zaterdag
    Liefs Laura en Fred