Dag 5: Estes Park - Custer (Keystone)

26 augustus 2012 - Custer, South Dakota, Verenigde Staten

Vandaag een lange reisdag!

De wekker staat op 06:00 uur, lekker vroeg want we hebben een lange dag voor de boeg en we willen uiterlijk om 08:00 uur weg zijn. Judith is al ruim voordat de wekker gaat op. Onze gedachten gaan terug naar onze vakantie op Sumatra, want het water van de douche is niet echt warm! Nou ja, dan zijn we lekker snel wakker zullen we maar zeggen. Om 06:45 uur Skypen we met Jordy en Kim, die ook nog niet zo heel erg lang wakker zijn, Nederlandse tijd 14:45 uur, volgens mij. We proberen de moeders nog even te bellen, maar we krijgen geen verbinding. Morgen maar weer proberen.

Als eerste gaan we ontbijten en dat doen we maar bij hetzelfde restaurantje als gisteren. Ook deze keer is het ontbijt prima, veel en niet duur. En niet te vergeten snel! Om 08:40 uur zitten we al weer in de auto op weg naar Custer. We hebben op websites van anderen gezien dat je onderweg een leuke bezienswaardigheid hebt en daar willen we ook maar even langs gaan. We moeten daardoor zo’n 380 miles afleggen, dus gaan we er maar eens goed voor zitten.

Het eerste deel rijden we door de bergen van de Rocky Mountains, maar al snel veranderd de omgeving in een open vlakte, erg dor en weinig groen. Wat een verschil met gisteren, zeg. Onderweg stoppen we om nog wat boodschappen te doen, tanken we en nemen gelijk koffie mee.

Na ruim 200 miles en een tijdje zoeken komen we in het plaatsje Alliance uit, waar Carhenge is. In Engeland heb je Stonehedge (een cirkelvormige omgeving van grote staande stenen) en Carhenge is nagemaakt door een kunstenaar, waarbij de stenen zijn vervangen door auto’s. Volgens de makers van andere websites over Noord Amerika is het echt een leuke bezienswaardigheid. Wij vinden het tegen vallen en hebben eigenlijk spijt dat we er voor omgereden zijn. We eten een broodje uit onze koelbox op de parkeerplaats en gaan snel weer verder.

Onderweg veranderd het landschap steeds weer van uiterlijk en dat is maar goed ook, want de wegen zijn enorm lang, je rijd soms minuten lang alleen op de weg en er lijkt geen einde aan te komen. Gelukkig hebben we goede muziek (er zit een iPod aansluiting in de auto) die we van thuis hebben meegenomen. Om 17:15 uur komen we in Keystone aan, een voorstadje (zoals Hoogvliet van Rotterdam) van Custer.

Judith heeft gisteren al gezocht naar een geschikt hotel, dus gaan we daar naar op zoek. Helaas kunnen we het uitgezochte hotel niet direct vinden en gaan dan maar bij een ander hotel naar binnen. Daar bied de medewerker een kamer met 2 TV’s, jacuzzi, keukentje, zitje, enz. aan. Dat zal wat kosten!  Ik onderhandel over de prijs, die een stuk ($ 40,-) naar beneden gaat. Ook heeft hij nog een andere, goedkopere kamer. We gaan kijken en de eerste kamer is geweldig mooi, de 2e kamer ziet er eigenlijk niet uit. Omdat we het toch een beetje te duur vinden gaan we nog even ergens anders kijken. We kunnen altijd nog terug. Een half uur later staan we weer in hetzelfde hotel en nemen de mooie kamer. Het andere hotel was weliswaar iets goedkoper, maar een stuk minder mooi!

’s Avonds gaan we eten in het centrum, wat er erg leuk uitziet, met winkels geheel in ‘Cowboys en Indianen’ stijl. Erg leuk om de winkeltjes zo te zien. We kijken nog even naar een dansvoorstelling van 3 Indianen en gaan dan eten. Het hotel ligt boven op een heuvel, dus na het eten moeten we nog een flinke tippel naar boven doen. Geeft niet, goed voor de lijn, kunnen we gelijk het eten verbranden.

Terug op de hotelkamer drinken we koffie, verwerken de foto’s en video’s en maken het reisverslag af. Judith heeft de jacuzzi vol laten lopen, dus kunnen we nog even lekker ontspannen. Dat hebben we wel verdiend na zo’n lange reisdag! De jacuzzi is heerlijk!

Als laatste plaatsen we het reisverslag, de foto’s en de video’s van vandaag, Het thuisfront moet je toch ook niet vergeten. Morgen gaan we op tijd weer op pad, dus maken we het niet te laat.

See you tomorrow.

1. Sylvana:
    27 augustus 2012
    Doe mij ook zo'n jacuzzi!!
  2. Mable en Jan:
    27 augustus 2012
    't Is net als in een western-het decor zeer toepasselijk;het verhaal blijft spannend.dat gevoel moeten jullie ook hebben.Groetjes, Mable en Jan
  3. Kim en Jordy:
    28 augustus 2012
    Wij willen ook chillen in de jacuzzi!!