Dag 4: Estes Park (Rocky Mountain National Park)

25 augustus 2012 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Het is alweer vroeg in de ochtend als we wakker zijn, dat geeft niets want we willen vandaag niet te laat weg. Er staat een bezoek aan het Rocky Mountain National Park op de planning, waar we de bekende Trail Ridge Road zullen doen. Deze route brengt je langs de meeste bezienswaardigheden van de Rocky Mountains en is zo’n 45 miles lang.

Na gedoucht te hebben gaan we eerst maar eens even lekker ontbijten. Judith heeft gisteren in een of ander promotie filmpje van Estes Park een leuk ontbijt restaurantje gezien en daar willen we naar toe. De Big Horn, zo heet het restaurantje, is maar een klein stukje van ons hotel vandaan dus zijn we er snel. Het is een echte Amerikaans ingerichte eettent en het ontbijt is uitstekend en je krijgt erg veel, voor weinig geld. We stouwen ons lekker vol!

Om 08:30 uur stappen we weer in de auto en gaan op weg naar het Rocky Mountain National Park. Ook dit park ligt maar op korte afstand van ons hotel (4 miles) dus al snel worden we welkom geheten door de juffrouw die in het ‘tolhokje’ zit. Zoals gebruikelijk moeten we ook hier betalen voor een bezoek aan het National Park. Omdat we meerdere parken gaan bezoeken kopen we maar gelijk een pas voor alle parken, kosten $ 80,- (+/- € 70,-) en dat geld wordt weer besteed aan onderhoud van de parken en betalen van de vele park rangers.

Het Rocky Mountain National Park is één van de vele grote parken en het belangrijkste van Noord Amerika. De bergketen strekt zich uit van de staat New Mexico tot aan het noordwesten van Alaska, een afstand van 4.800 km. Er staan meer dan 100 bergen waarvan de piek boven de 3.000 meter komt. De hoogste berg is Longs Piek die een hoogte heeft van 4.346 meter. Via de Trail Ridge Road kan je The Continental Divide doorkruisen en onderweg kun je genieten van de schitterende panorama’s over de bergtoppen en dalen. Het park heeft veel natuurschoon in de vorm van alpenweiden, bossen, meren en bergstromen. Het is erg populair bij wandelaars, er zijn meer dan 500 km. aan wandelpaden aangelegd.

Het weer is lekker, de zon schijnt, alleen is het (vooral in de bergen) behoorlijk nevelig. Hopelijk trekt het nog weg, want dat komt de kwaliteit van de foto’s alleen maar ten goede. Al snel stoppen we bij het eerste (foto) uitkijkpunt en jammer genoeg is het nog steeds erg nevelig. De route is erg mooi om te rijden en de verschillende bezienswaardigheden zijn absoluut de moeite waard om te gaan bezichtigen. Onderweg stoppen we o.a. bij Manny Parks Curve, Rainbow Curve, Forest Canyon, de Lava Cliffs en het Alpine Visitors Centre.

Tussen de middag eten we een heerlijk broodje uit onze hier aangeschafte koelbox. We zitten lekker in de zon en genieten echt van de prachtige omgeving. Van een Ranger krijgen we 2 waterzakken, ter promotie van dit nationale park.

Na 3 kwartier gaan we weer verder en komen onderweg wat wilde dieren tegen. Het is makkelijk te ontdekken, want als er een aantal auto’s langs de kant van de weg staan, dan weet je dat er iets te zien is en vaak zijn het wilde dieren.

Om 14:35 uur zijn we het hele park doorgereden en denken dat we door kunnen rijden om op die manier weer bij ons hotel te komen in Estes Park. Helaas, het blijkt dat we dezelfde route terug moeten, dwars door het hele park. Maakt niet uit, kunnen we nogmaals genieten van het prachtige uitzicht. Gelijk kunnen we dan nog een ander gedeelte van het park bezoeken, waar een prachtig meer schijnt te zijn. Omdat we helemaal terug moeten missen we het Skypen met Jordy & Kim en Sylvana & Ben, maar morgen proberen we het opnieuw. Het is best lastig dat er 8 uur tijdverschil zit tussen Nederland en Noord Amerika.

Ruim een uur later zijn we weer aan het begin van het park en nemen de afslag naar Bear Lake. Jammer genoeg blijkt dat de route vanaf 16:00 uur is gesloten. We komen te laat aan en kunnen rechts omkeer maken. Jammer, maar het is niet anders, de route en omgeving is hier in ieder geval ook weer erg mooi.

Onderweg stoppen we nog even om te tanken en een fles wijn voor Judith te kopen en gaan dan terug naar het hotel. Daar drinken we wat, zetten de foto’s en video’s vast op de laptop en gaan naar het centrum om te eten. Vanavond eten we bij de Japanner, ook hier is het weer heerlijk.

Na het eten gaan we nog even naar de supermarkt, kopen wat broodjes voor morgen en gaan koffie halen bij Starbucks, die ook hier weer volop aanwezig zijn. Met 2 grote bekers koffie in de hand keren we terug naar het hotel. We gaan de foto’s bekijken, de video’s uitzoeken, en deze samen met het verslag op ons reisblog zetten en gaan ons daarna voorbereiden op de volgende dag.

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg, we moeten ruim 300 miles afleggen om in het plaatsje Custer te komen, waar we 3 nachten willen blijven. We willen niet te laat naar bed gaan, maar of het er van komt weten we nog niet. We gaan het wel proberen.

Tot morgen.

1. Alex:
    26 augustus 2012
    De eerste verslagen (dag 1 tm 4) gaan vandaag Zo. 26 aug 10:30 met oer Holalnds weer naar de 2 Oma's.
    Groetjes Alex
  2. Alex:
    30 augustus 2012
    Yes I Can! Verslagen 5 tm 8 gaan vanavond Do. 30-8 20:00 naar SpijkCity Highway A15
    Nog maar 10.097 km voor de boeg