Dag 18: Salt Lake City - Moab

8 september 2012 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Goodmorning! Vandaag staan we wat later op, we hebben niet zo veel op het programma staan. We gaan naar Moab en dat is 230 miles hier vandaan. Een paar uurtjes rijden, dus dat valt mee. Om 08:45 uur gaan we ontbijten, beneden in de lobby van Microtel Inns & Suites en als we arriveren zien we een enorme drukte in de (veel te) kleine ruimte. Eigenlijk kunnen we beter in onze riante kamer ontbijten, maar ja we schuiven toch maar aan een tafeltje. Het is ontbijt is weliswaar gratis, maar erg sobertjes. Alleen gekookte eieren zijn er in grote getalen. Tot nu toe hebben we van alles meegemaakt, maar wat we zien binnen komen slaat alles.

Er komt een oude man binnen, in korte, afgeknipte, joggingbroek, een veel te strak t-shirt, baart en lang haar (uiteraard) met zijn zonnebril op en tot overmaat van ramp heeft hij een bontmuts van één of ander beest op z’n hoofd. De staart van het beest (een bever of zoiets) bungelt op zijn rug. Zo kom je hier dus aan het ontbijt! Iedereen kan zijn ogen niet van de man afhouden. De ouderen onder ons zullen zich misschien nog wel de TV-serie Grizzly Adams herinneren. Nou deze man was Grizzly himself!

Na het ontbijt en een telefoontje naar het thuisfront, gaan we op weg naar Moab. Het eerste deel van route onderweg is mooi. De bergen zijn prachtig en enorm van omvang. Als dit een opwarmertje is voor de komende dagen in het Arches National Park, dan kunnen we nog wat verwachten. Het tweede deel is enorm saai. Het is best een mooie omgeving, maar de wegen zijn zo lang, dat je denkt dat er geen einde aan komt. We proberen één en ander vast te leggen op foto en film, maar weten niet hoe het over zal komen.

Nadat we onderweg een heerlijk broodje bij Subway hebben gegeten, zijn we om 15:00 uur in Moab. De omgeving is prachtig, dat beloofd wat. We hebben snel Motel 6 gevonden en zijn erg benieuwd of de telefonische reservering goed is gegaan Ook zijn we erg nieuwsgierig naar hoe het hotel en de kamer er uit ziet. We worden allerhartelijkst welkom geheten door een jongeman, die ons gelijk bevestigd dat alles in orde is en dat we een kamer hebben op de 3e verdieping, huisdieren vrij, niet roken en met een Queensbed breed tweepersoonsbed). De kamer is prima de luxe, dat heeft Judith toch maar weer goed uitgezocht. Thanks babe.

Na even uitgerust te hebben gaan we naar het centrum van Moab. Leuke winkeltjes, veel restaurantjes en erg veel hotelletjes. We kunnen wel zien dat het helemaal op toerisme is afgestemd. We lopen wat rond en bij één van de winkels informeren we naar excursie mogelijkheden en die zijn er voldoende. Bij een plaatselijke VVV vragen informatie over het bezoek aan het Arches National Park. Dit blijkt, zeker ten opzichte van de eerdere parken, een niet zo groot park te zijn en is makkelijk in 1 dag te doen. Vlakbij is nog een, veel groter, park, nl. Canyonlands National Park. Kunnen we mooi ook een dag naar toe, maar dan kunnen we geen excursies doen.

Met de auto gaan we naar de plaatselijke supermarkt en doen de benodigde boodschappen voor morgen en overmorgen. Er is nl. geen ontbijt in het hotel en er zijn geen voorzieningen in het park dus moeten we het zelf regelen, we zien wel.

De medewerker van de receptie van Motel 6 had ons een paar restaurantjes aanbevolen en bij één van die restaurantjes eten we. Het is een Italiaan en we eten uitstekend. Het is er enorm druk, dus zullen er wel meer aanbevelingen zijn geweest.

Snel gaan we terug naar ons hotel, zetten de boodschappen weg, pakken de fototoestellen en gaan nog snel even naar het Arches National Park. Om 19:39 uur gaat de zon onder en er blijkt dan een prachtig zicht in het park te zijn. Dat willen we natuurlijk niet missen, maar we zijn aan de late kant. Maakt niet uit, anders gaan we morgenavond gewoon nog een keer.

Nog net op tijd zien we de zon achter de bergen onder gaan. We hebben helaas niet het beste uitzicht, maar kunnen toch wel wat foto’s maken. We hebben trouwens een eerste blik op dit park kunnen kijken en het ziet er fantastisch uit. Morgen gaan we de hele route doen over een afstand van 18 miles. Het wordt na de zonsondergang snel donker, dus gaan we weer snel terug naar het hotel, we willen in het donker rijden in een park zoveel mogelijk vermijden er zijn nl geen verlichting of vangrails aanwezig. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren.

Op de kamer doen we onze dagelijkse dingentjes en kunnen lekker ontspannen. Judith maakt de planning voor morgen, dat zal dus wel weer vroeg opstaan worden. Geeft niet, we kunnen dan lekker veel zien.

Tot morgen.

1. Willem vd Berg:
    9 september 2012
    Hoi,
    Alle video's, reisverhalen en foto's weer met veel plezier bekeken. Prachtige beelden.
    Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk de muzikale omlijsting erg mooi vindt als het instrumentaal is. Carlos Santana is helemaal geweldig, maar ook de shopping mall en de ontbijtende eekhoorn heel goed gekozen. Zang bij natuurbeelden vindt ik minder ; overheerst te veel.
    Maar goed kwestie van smaak.

Vonden jullie Salt Lake ook zo buitenaards schoon. De mormon church/cathedral kan ik mij ook nog heugen, evenals
    Inspiration Point(?) in Yellowstone.
    Komende dagen veel plezier en op naar de volgende beelden.

Willem
  2. Richard Stolk:
    10 september 2012
    Lieve luitjes en wat een heerlijke reis hebben jullie toch. Geniet elke keer weer van jullie belevenisse.
    xxx Richard