Dag 17: West Yellowstone - Salt Lake City

7 september 2012 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag weer een reisdag.

Na 3 dagen doorgebracht te hebben in het Sawtelle Mountain Resort moeten we vandaag weer verder reizen. Om 06:30 uur gaat de wekker en na een lekkere douche en inpakken van de auto, rijden we om 07:40 uur weg van de parkeerplaats. Eerst moeten we de voorruit nog laten ontdooien, want daar zit gewoon het ijs op! We hebben niet ontbeten, want dat doen we onderweg ergens. Het is nog te vroeg om afscheid te nemen, want de receptie is nog gesloten.

Het eerste restaurant dat we tegen komen is gesloten. Dat begint al goed. Voor de zekerheid tanken we maar en pinnen wat geld, je weet maar nooit hoe het gaat vandaag en waar we terecht komen. Het is hier momenteel al behoorlijk fris in de ochtend en avond, de mensen zitten hier aan de vooravond van de winter. De meeste winkels, restaurants en hotels zijn gedurende de winterperiode gesloten en sommigen zijn nu al dicht.

Vandaag gaan we naar Salt Lake City, waar in 2002 de Olympische winterspelen zijn georganiseerd en dat ligt hier zo’n 300 miles (ruim 480 km.). We hebben dus een behoorlijke reis voor de boeg. Na een half uur komen we in het plaatsje Ashton aan, waar we op zoek gaan naar een restaurantje voor een ontbijt. We vinden een zaakje in het centrum, waar we heerlijk ontbijten. Met een flink bord met ei, kaas, rösti en toast met marmelade, samen met een pot thee, voor ons neus kunnen we voorlopig uit de voeten. Tot mijn verbazing is er ook internet en ik kan gelijk het reisverslag en de foto’s van gisteren uploaden. De video’s lukt niet, dat zullen we in Salt Lake City wel weer proberen.

De reis valt uiteindelijk best mee, we kunnen lekker doorrijden, om 13:30 uur al  komen we bij het hotel. Judith heeft dit hotel (Microtel Inns & Suites) weer uitgezocht en we nemen een suite. Laten we ons maar weer eens een keer een beetje verwennen. We hebben een coupon uit één of ander blad en met triple A kunnen we een goede prijs afspreken. De kamer is geweldig mooi, zeer ruim en heeft high speed internet, dus met die video’s uploaden gaat het ook wel goed komen. Er staan er al weer een paar klaar om te plaatsen. Judith is gelijk via FaceTime met Alloyisha en Jade aan het kletsen en even later ook met Sylvana.

Omdat we lekker vroeg zijn gaan we vanmiddag naar het centrum van Salt Lake City. Eerst nemen we een broodje en gaan dan met de auto naar het centrum. Het is maar een klein stukje en met de hulp van de TomTom is City Creek, het door de medewerker van het hotel aanbevolen shopping centre, zijn we er zo. Het is erg druk in het centrum, maar onder het winkelcentrum is een parkeergarage, waar we snel een plaatsje hebben. Als we met de lift naar boven gaan komen we uit in een prachtig mooi winkelcentrum, enorm netjes en schoon en erg mooi ingericht met waterpartijen en planten. Overal is muziek en er treden ook verschillende straatartiesten op.

Een bezoek aan Macy’s, één van de grootste warenhuizen van Amerika, mag natuurlijk niet ontbreken en ik ben bang dat mijn credit card er deze keer wel aan te pas moet komen. Inderdaad er worden verschillende dingen gekocht, voor Judith en het thuisfront. We worden door een uiterst vriendelijke vrouw geholpen op de lingerieafdeling, die ons ook nog een lekkere korting geeft en een uitrijkaart voor de parkeergarage. Erg attent en lekker voor mijn portemonnee.

We slenteren op ons gemak door het winkelcentrum en genieten van het lekkere weer en de mooie winkels. Is weer eens wat anders dan geisers, bergen, wilde dieren en nog al meer. Tegen 18:30 uur krijgen we trek en gaan naar het Macey’s  Food centre. Een afdeling waar je van allerlei verschillende tentjes hebt met lekker eten. Italiaans, Chinees, Mac Donalds, Argentijns, je zegt het maar. We eten een heerlijk portie van de Chinees en gaan proberen met Dadun te Skypen. Er is WiFi in het hele winkelcentrum, dus dat moet lukken. De afgelopen weken hebben we al verschillende keren geprobeerd met Dadun te bellen, maar steeds lukt het maar niet. Omdat we via Edith een sms hebben afgesproken hebben we hem gelijk te pakken. Ook Rukoyah is er bij en samen kletsen we, zittend op het terras van het winkelcentrum, even lekker bij. Het gaat goed met de familie Firman, Dadun gaat 24 september weer op reis en we spreken af dat we elkaar na 14 september weer spreken.

Nadat we nog even in de Disney store zijn geweest, gaan we naar het hotel. Daar hebben we een relaxte avond in de mooie, ruime kamer. Gelukkig kunnen we de video’s e.d. makkelijk uploaden, zodat we weer helemaal bij zijn.

Morgen gaan we weer verder en reizen we naar Moab. Daar blijven we weer 3 nachten en gaan het Archer National Park bezoeken. We hoeven niet al te vroeg op dus kunnen we het wat later maken vanavond.

Goodnight, sleep well and tomorrow we try again to tell you a new story.