Dag 9: Sheridan - Missoula

30 augustus 2012 - Missoula, Montana, Verenigde Staten

Een lange reisdag, dus redelijk kort verslag en géén foto’s en video’s!!!

Vanochtend is het weer vroeg op staan, want we moeten een hele dag reizen. We zijn op weg naar Glacier en dat is in 1 dag niet aan te rijden. De stop staat gepland in Great Falls, maar omdat er daar in de buurt haast geen hotels beschikbaar zijn, besluiten we om  de route wat aan te passen en naar Missoula te gaan. Vandaag wat langer rijden, scheelt morgen weer een stuk. De wijziging hebben we doorgevoerd in de route en op de kaart!

Er is in ons hotel een Continental Breakfast, dus gaan we na de douche eerst ontbijten. Het ontbijt is eenvoudig, maar goed in het Quality Inn hotel, waar we in zitten. Overmorgen moeten we in Kalispel zijn, vlak bij het Glacier National Park, maar we hebben nog geen hotel. Judith heeft gisterenavond alles afgezocht, maar begint zich ongerust te maken, want er zijn geen hotels meer vrij. Ja, de dure hotels, kamerprijzen die oplopen tot $ 500 (rond € 400,-) per nacht, zijn nog wel beschikbaar. Uiteindelijk vinden we een Motel 6, volgens ons erg eenvoudig, die nog een kamer heeft en we besluiten om deze online te boeken. Omdat we vandaag wat verder door rijden, zijn we vroeg in Kalispel en kunnen we altijd nog naar een ander hotel op zoek gaan en Motel 6 annuleren.

Nadat Judith nog even met haar moeder heeft gebeld, via Internetcalls geheel gratis, rijden we om 09:00 uur van de parkeerplaats weg. Het hotel ligt direct aan de grote weg, dus het duurt niet lang of onze Chevrolet Captiva staat op cruise-control en raast met een snelheid van 75 miles per uur richting Missoula, ruim 450 miles verderop.

Onderweg gebeurt er niet veel, de wegen zijn lang, het is erg rustig op de weg en het enige spannende is dat we ergens onderweg moeten tanken. We nemen daar maar gelijk wat te eten en gaan snel weer verder. Als we later nog een keer een sanitaire stop maken, tank ik maar gelijk nog een keer. Je kan maar vol zitten!

Om 17:00 uur zijn we in Missoula en informeren bij een paar hotels naar de prijs van een overnachting. Dat valt niet mee, ze zijn behoorlijk aan de prijs. Even later komen we bij GH Gasthouse, een hotel welke Judith ook op haar lijstje had staan, die goed qua prijs is, schoon en netjes is, dus nemen we daar een kamer. We spreken met de General Manager, Annie uit België afkomstig, die ons een restaurant aanbeveelt voor de avond. Hopelijk is deze beter dan wat we tot nu toe hebben getroffen.

Het restaurant zit bij een winkelcentrum en het is er behoorlijk druk, wat volgens Annie een goed teken is over de kwaliteit van het eten. Ze heeft gelijk, het eten is heerlijk en ook nog tegen een redelijke prijs. Na het eten gaan we terug naar het hotel, waar we wat gaan relaxen. Boekje lezen, TV kijken, reisverslag maken en we zullen niet te laat naar bed gaan.

Tot morgen.