Dag 14: Butte - West Yellowstone

4 september 2012 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Wanneer is de verjaardag van Judith?

Het is 08:30 uur als we aan het ontbijt gaan in het restaurant van ons Quality Inn hotel. Het ziet er goed en redelijk uitgebreid uit. De scrambled eggs met worstjes smaken goed en de vers gebakken wafel is wel heel erg luchtig! Het smaakt ons best, hoor. Met koffie in de hand lopen we terug naar de kamer en bellen nog even met de moeders. Ook spreken we Jordy nog even via FaceTime.

Gisterenavond heeft Judith, zoals gewoonlijk, weer een hotel gevonden om in Moab te overnachten. Ik bel naar het hotel en kan tegen een gereduceerde prijs een kamer voor 3 nachten reserveren bij Motel 6, één van de weinige hotels die nog beschikbaar zijn. Het vorige Motel 6 was goed bevallen, dus waarom zou deze dan niet goed genoeg zijn.

Het is 4 september en de vraag is natuurlijk: wanneer is Judith nou precies jarig? Het is in Nederland 8 uur later dan hier, dus zou ze daar eerder jarig zijn. We besluiten maar om de Amerikaanse tijd aan te houden, ze wil 55 jaar oud worden kennelijk zo lang mogelijk uitstellen!

Nadat de auto is ingeladen gaan we om 09:45 uur op weg naar ons volgende hotel. Het is maar 130 miles, dus vandaag kunnen we op ons gemak doen. Onderweg doen we nog wat boodschappen in een plaatselijke supermarkt en rijden over saaie wegen (ontzettend lang en weinig verkeer) richting West Yellowstone. We maken nog een tussenstop in het plaatsje Ennis, waar Judith voor de verandering eens een filmpje maakt van dit plaatsje.

Lekker vroeg, even voor 13:00 uur, komen we bij het Sawtelle Mountain Resort aan. Deze locatie hebben we in Nederland al geboekt, dus ligt alles voor ons klaar. Het is een groot resort, waar hotelkamers, huisjes en mobilhome plaatsen zijn. De buitenkant van de kamers ziet er niet zo uitnodigend uit, we zouden hier normaal gesproken gewoon voorbij gereden zijn, maar de binnenkant ziet er prima verzorgd uit. Gelukkig maar, want we blijven hier 3 nachten. We maken een filmpje er van, deze keer speciaal bewerkt met teksten (voor 1 keer).

Na het eten van een broodje gaan we eerst de omgeving in het resort bekijken en gaan vervolgens naar het centrum van West Yellowstone, wat zo’n 25 miles verderop ligt. Boven verwachting zien we dat er best veel winkeltjes e.d. zijn en na een bezoek aan het Visitors Centre, om informatie te vragen over het park, lopen we wat rond langs de winkeltjes.

Om 16:30 uur rijden we weer terug naar ons hotel, waar we even wat drinken en na ruim een uur gaan we naar het restaurant aan de overkant van de weg. Als we binnen komen moeten we eerst even slikken, wat een rommelige toestand hier. We zijn terug in de tijd van "The Dukes off Hazard", want Daisy Dukes en haar broers zitten hier ook. Helaas is Emmit (hulpsherrif) er vandaag niet. Het is restaurant en winkel in één, je kunt tijdens het eten een blouse of iets dergelijks passen! Als dat maar goed gaat met het eten, we hebben toch al niet zo’n positieve ervaringen opgedaan in de restaurants hier.

Het eten is, boven verwachting, uitstekend deze keer en we laten het ons goed smaken. Mutje vol lopen we terug naar het hotel. Judith wil wat wassen, dus gaan we dat eerst maar even doen. Makkelijk, de wasserette ligt op korte afstand van onze kamer. ’s Avonds gaat Judith al aan de strijk! Ik verwerkt de dagelijkse dingen, werk aan het reisverslag (welke kort is vandaag) en bewerk de video’s (worden later geplaatst). Omdat we toch tijd hebben verdiep ik mij eens in het optimaliseren van de filmpjes. Een titelblad, teksten en aftiteling blijkt simpel te zijn en ik maak 1 filmpje voor 1 keer  helemaal compleet, inclusief muziek. We gaan niet te laat slapen, want morgen wordt het een drukke dag. We gaan al vroeg naar het Yellowstone National Park, waar erg veel te zien schijnt te zijn. Dus zelfs op de verjaardag van Judith gaat de wekker al heel vroeg af.

Welterusten!

1. Mable en Jan:
    5 september 2012
    de geisers zijn prachtig in 't upper .Hebben jullie die al gezien?
  2. Mable en Jan:
    6 september 2012
    Dat was dus een prachtig onvergetelijke verjaarsdag van Judith met wel heel geweldige foto's.Hartelijke groeten.
  3. Alex:
    7 september 2012
    De verhalen 10 tm 14 zijn gisteren 6-9 op de post gegaan.
    Gaat goed nog maar 8.928 km te gaan. Hou vol.
  4. Alex:
    9 september 2012
    Hé Wereldreizigers afgelopen vrijdag 7 sept was het verslag 15 naar Ma & Ma gegaan. Nu zondagochtend 9 sept de verslagen 16 tm 18 gaan ook de zelfde kant op. Judith nog een beetje vol te houden? Want tenslotte is er weer een jaartje bijgekomen en je hoeft nog maar 8.175km te gaan. Een eitje vergeleken met de 10.498km die jullie al hebben afgelegd. Ik dacht een vakantie is om bij te komen en uit te rusten, maar in huize van de Wetering geloof ik niet. Groetjes Alex en geniet er van, want thuis wachten weer andere klussen.