Dag 13: Kalispell - Butte

3 september 2012 - Butte, Montana, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een ontspannen dagje, we gaan naar Butte (je spreekt het uit als Bjoet). Het is ruim 200 miles rijden, wat hier normaal is, naar Butte, wat voor ons een tussenstop is naar het Yellowstone park. We staan normale tijd op, nemen een douche, ontbijten en laden om 09:15 uur de auto in. Mooie tijd om weg te gaan.

Eerst gaan we tanken en boodschappen doen en dan gaan we er voor zitten. Het eerste deel van de reis rijden we door prachtige National parken. Het uitzicht is geweldig, het is echt mooi. Onvoorstelbaar als je tientallen miles langs meren en dergelijke kan rijden. We kunnen lekker opschieten, want het is weer niet druk onderweg.

We stoppen halverwege de route bij een geweldig groot en mooi meer, waar we een paar van de weinige foto’s van vandaag maken. Daarna gaan we weer snel verder, want we willen lekker vroeg in Butte zijn. We moeten nog een hotel zoeken en willen vanmiddag wat in het centrum van Butte kijken. Het tweede deel van de reis gaat over grote weg, wat een stuk saaier is. Maar we kunnen wel echt lekker doorrijden, want we mogen hier zelfs 75 miles (zo’n 120 km.) rijden.

Judith heeft weer een hotel uitgezocht, ze heeft een hotelcoupon gevonden in één van de kortingsboekjes. Met deze coupon  kun je bij Quality Inn tegen gereduceerde prijs een kamer huren. Het scheelt al gauw $ 20,- tot $ 25,-. Om 14:00 uur hebben we het hotel gevonden en boeken direct een kamer bij de receptioniste. Het hotel ziet er picobello uit, dus de kamer zal ook wel oké zijn. Even later krijgen we de bevestiging, een geweldige kamer, mooi, groot en van alle gemakken voorzien. Prima keuze, thanks Judith.

Er is internet, dus proberen we gelijk om de video’s en foto’s van eergisteren, samen met het reisverslag op ons reisblog te zetten. Ondanks dat het zeker ook hier niet snel is, lukt het in ieder geval wel. Zo, dat is gepiept.

We gaan naar het historisch centrum van Butte. Het valt erg tegen, een paar (houten) bouwvallige huizen en winkels, het ziet er eigenlijk niet uit. Er valt hier dus niets te beleven en daarom gaan we maar op zoek naar een shoppingmall. Even later lopen we bij de winkels. Judith koopt een blouse, maar verder wordt er geen geld uitgegeven. We kunnen ook niet echt iets leuk vinden.

Het is inmiddels 17:30 uur en dus gaan we maar wat eten. Ondanks dat we hebben gezegd dat we niet meer in een family restaurant zullen eten, afgesproken na onze zeer slechte ervaringen van de eerste twee keer, eten we bij Hanging 5 Family restaurant. Deze werd ons aanbevolen door de receptioniste van ons hotel en waarom zou je dat negeren, niet waar? Het eten is niet slecht, maar om nu te zeggen dat het geweldig is, gaat wat te ver.

Na het eten halen we nog een ijsje bij Mac Donalds en nemen gelijk koffie mee. Terug in het hotel gaan we wat TV kijken, ons reisblog updaten met de foto’s en video’s met reisverslag van gisteren en verwerken we de paar foto’s van vandaag. Ook deze gaan op ons reisblog, zodat we weer helemaal bij zijn. Judith is driftig op zoek naar een hotel voor over 4 dagen, als we naar ons laatste park in Moab gaan. Het valt weer niet mee een passend, vrij hotel te vinden, maar ik ben er zeker van dat het haar ook deze keer weer gaat lukken.

Morgen richting Yelowstone park, waar we al een hotel hebben gereserveerd. Niet zo heel erg ver rijden, dus eigenlijk weer een makkie.

Tot morgen.

1. Edith Tan:
    4 september 2012
    Hallo reizigers,
    Volgens mij hebben jullie de juiste plek gevonden om geld over te houden.
    Er is toch niets te krijgen, lees ik. Jammer voor judith, goed voor Nico. Zijn creditcard. En wel apart dat eten daar he, eerst ergens eten en dan elders een ijsje toe. Hier heet dat happen en trappen, hoewel jullie nu lopend waren. Groetjes.
  2. Astrid:
    5 september 2012
    Er is er een jarig,,,,,hoera hoera! He Judith van harte gefeliciteerd. Een hele fijne gezellige dag toegewenst, geniet er van! Dikke kus Alex Astrid en kids.