Dag 2 zondag 21 januari 2018: Van Singapore naar Christchurch

21 januari 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Dag 2 (1)Ondanks dat we later vanuit Schiphol zijn vertrokken, komen we precies op de geplande aankomst tijd aan. Om 05:55 uur staan we op de grond en even later lopen we in de enorme hal van het vliegveld in Singapore. We reizen met de bus van terminal 2 naar terminal 3, waar we ons hotel Ambassador Transit hebben geboekt. Het is weliswaar overdag maar het leek ons geen slecht plan om de 14 uur wachttijd naar onze volgende vlucht in een hotelkamer te overbruggen.

De kamer is erg basic, maar het bed is goed. We gaan eerst maar even een korte Dag 2 (7)tijd slapen. Na ons slaapje en een lekkere douche lopen we vanuit het hotel zo de luchthaven weer op en komen gelijk bij de winkels aan. Eerst  gaan we even wat eten bij het "foodcourt", vlakbij ons hotel. Daar kun je van allerlei soorten gerechten kopen, dus er is voor iedereen wel wat lekkers te vinden.

Na het eten lopen we even in de richting waar de plek is waar we later op de avond Dag 2 (12)moeten boarden voor onze 2e vlucht. Dan weten we straks tenminste waar we moeten zijn.  Het is niet ver van ons hotel en we lopen langs een enorme hoeveelheid winkels. Je kent het wel souvenirs, elektronica, cosmetica winkels, maar vooral winkels van de bekende, dure, merken zoals Prada, Gucci, Louis Vuitton, enz. enz.. We hebben het snel gezien, dit is niet voor onze portemonnee bestemd!  Een uur later zijn we weer terug op de kamer en gaan we nog maar wat rusten.

Alloyisha heb ik beloofd dat ik het pakje voor haar vriendin in Singapore hier op het vliegveld zal proberen te laten versturen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, want het lukt vooralsnog niet om het via het hotel of bij de informatie op het vliegveld te laten verzorgen. Misschien lukt het straks, maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen.

Na nog lekker uitgerust te hebben gaan we op ons gemak naar de gate waar we moeten boarden. Voordat we daar naar toe gaan, gaan we eerst op zoek naar een Dag 2 (10)winkel die postzegels verkoopt om vervolgens op zoek te gaan naar een brievenbus. Uiteraard heb ik bij de receptie van het hotel en bij verschillende informatiebalies gevraagd waar ik moet zijn. Ik wordt van links naar rechts gestuurd, maar waar ik ook kom er is nergens een winkel te vinden die mij postzegels kan verkopen. Uiteindelijk blijkt dat 7 Eleven ze verkoopt, die nota bene vlakbij ons hotel zit! Het maakt niet uit, snel op zoek naar een brievenbus, die we even later vinden, en hup het pakje versturen. Klus geklaard, afspraak nagekomen.

Het boarden gaat lekker vlot en voor we het weten zitten we op onze stoel in de Boeing 777. Het is een groot verschil met de Airbus 350 waarmee we eerder hebben gevlogen, de been ruimte is minder, de stoelen zijn smaller en er is minder luxe aan board. Maakt niet uit, het is maar voor 10 uurtjes vliegen! We hebben wel geluk, er komt niemand naast ons zitten, dus hebben we met z'n tweeën 3 zitplaatsen en dat maakt het ineens een stuk comfortabeler.

Dag 2 (13)Ook hier aan board worden we goed verzorgd met eten en drinken. Daarnaast kunnen we ook nog een beetje slapen, ik wat minder, maar Judith ligt heerlijk te maffen. We vliegen met een snelheid van 935 kilometer per uur op een hoogte van 10.000 meter en de ruim 8.400 kilometer afstand tussen Singapore en Christchurch is binnen de geplande tijd overbrugd. Eigenlijk gaat het voor mijn gevoel erg snel allemaal, misschien omdat je wat kan slapen in het vliegtuig. De tijd vliegt letterlijk voorbij, want het is in Nieuw Zeeland weer 5 uur later dan in Singapore, dus zijn we snel aan het einde van deze dag gekomen. Totaal is het tijdsverschil met Nederland + 12 uur.

Bye, bye.