Dag 3 maandag 22 januari 2018: Op naar Methven

22 januari 2018 - Methven, Nieuw-Zeeland

Om 10:40 uur lokale tijd landen we op het vliegveld van Christchurch. De doorgang bij de douane gaat allemaal erg vloten onze tassen komen al snel van de band. Het Dag 3 (3)is hier natuurlijk lang niet zo groot als in Singapore en dat maakt het lekker overzichtelijk. Bij de informatiebalie vraag ik waar het verhuurbedrijf Go Rent zit, want daar moeten we onze auto halen. We moeten hun eerst even bellen, want ze hebben geen kantoor op het vliegveld. We bellen met nummer 35 en nog geen 5 minuten later komen ze ons ophalen met een shuttlebus. Een uiterst aardige Engelsman, die inmiddels 5 jaar in Nieuw Zeeland woont en werkt bij Go Rent brengt ons naar het kantoor van Go Rent, zo'n 5 minuten rijden vanaf het vliegveld.

Het gaat allemaal erg vlot en voor we het weten staan we in de zon bij het verhuurbedrijf en krijgen we onze auto toegewezen. Het is een grijze Toyota Carolla Dag 3 (5)en al onze bagage past in de kofferbak. Even kijken waar alles zit en hoe alles werkt en kunnen al snel op pad. Het is een prima auto maar we merken wel dat het stuur aan de verkeerde kant zit en dat is best even wennen. Ook links rijden, het is niet de eerste keer voor mij, is weer even lastig, maar het gaat al snel goed. We gaan naar onze eerste overnachtingsplaats in Methven, zo'n 90 kilometer van Christchurch vandaan. Zo maken we gelijk kennis met de wijde omgeving van Nieuw Zeeland, met z'n vele grote lappen grond bij boerderijen. Het is erg rustig op de weg, dus kunnen we op ons gemak alles bekijken.

Na ruim een uur rijden komen we bij ons hotel aan. Het ziet er aan de buitenkant niet echt fraai uit en als we via de voordeur naar binnen willen gaan, merken we dat de deur op slot zit. Oké, wat is dat? Hij zal toch niet gesloten zijn? Even veder op bij het gebouw loopt een werkman, blijkt de elektricien te zijn, want ze zijn aan het verbouwen. Hij gaat gelijk iemand bellen en een half uur later, wij hebben lekker een kopje thee gedronken, komt de manager zich hevig verontschuldigend binnen. Normaal gesproken komen hun gasten pas vanaf 17:00 uur binnen en daarom was de manager nog even wat boodschappen gaan doen.

Dag 3 (11)Ze brengt ons naar de kamer, die netjes en schoon is, maar niet veel voorstelt. Het valt wel op dat de mensen hier in Nieuw Zeeland heel erg vriendelijk zijn. De dame van het hotel geeft ons gelijk wat informatie over wat er hier te doen is en vertelt over haar eigen reizen door Amerika, Canada en Europa. Het is een reislustige dame stellen we al snel vast. Dat de kamer een beetje gedateerd is maakt ons niet uit, we slapen er toch alleen maar en de prijs is uitstekend. We hebben dit hotel al in Nederland geboekt via Booking.com.

Dag 3 (10)We gaan op zoek naar een grote supermarkt om de eerste inkopen te doen en als we die uiteindelijk gevonden hebben, we moeten best een behoorlijke tijd zoeken. Het is een grote supermarkt dus kunnen we alles kopen wat we denken nodig te hebben. Inmiddels is het tegen 17:00 uur en we besluiten om maar gelijk ergens te gaan eten. We eten bij Robbie's, een typische Nieuw Zeelandse pub die we tijdens het zoeken naar de supermarkt al zagen, een heerlijke super grote hamburger met gebakken aardappelen.

Vol gegeten rijden we terug naar het hotel, waar we de tassen en koffertjes opnieuw indelen voor de komende week en gaan lekker onderuit op bed liggen. Ik maak het verslag en Judith hoor ik al naast mij snurken. Dat gaat snel, het is pas 20:00 uur, maar na zo'n vermoeiende reis vraagt het lichaam nou eenmaal om rust. Het is al met al een behoorlijk reis geweest en dan merk je toch wel dat de vermoeidheid behoorlijk is. We gaan lekker slapen en morgen hebben we een rustig dagje voor de boeg.

Goodnight and till tomorrow.