Dag 1 zaterdag 20 januari 2018: Van Spijkenisse naar Singapore

20 januari 2018 - Singapore, Singapore

De wekker gaat om 05:15 uur, het is de hoogste tijd om op te staan!

Het was een heel kort nachtje, want we gingen uiteindelijk om 01:00 uur pas naar Dag 1 (1)bed. Het familiediner vanwege ons 40-jarige huwelijk was later afgelopen dan we gedacht hadden, mede doordat er een paar mensen in een gigantische file stonden, maar vooral omdat het zo gezellig was. Het eten was uitstekend, alleen wel een beetje erg veel. Ook moesten we nog de laatste spulletjes van Alloyisha naar haar huis brengen, dus waren we pas tegen 23:00 uur thuis.

Het is vandaag een belangrijke dag. 40 jaar geleden traden Judith en ik in het huwelijk, voor zover ik mij kan herinneren werd het huwelijk om 14:00 uur voltrokken. Om 06:30 uur komt buur Arie ons ophalen, hij brengt ons naar Schiphol. Uiteraard precies op tijd is het gedaan met de rust, want Arie staat al hevig op de deurbel te drukken! Na een bak thee en een broodje gaan we op pad.

Op de weg is het nog behoorlijk rustig, zodat we ruim op tijd op het vliegveld zijn. Dag 1 (2)We hebben thuis al ingecheckt, dus hoeven we alleen onze tassen maar af te geven. Bij de balie ban Singapore Airlines is het ook nog erg rustig, we zijn gelijk aan de beurt. Nog geen 3 minuten later lopen we al richting de douane in het voor ons nog onbekende nieuwe deel van de luchthaven. Het duurt niet lang en we zitten aan de koffie met een chocolade muffin.

Het is toch altijd verbazend hoe veel mensen er op de luchthaven zijn, het lijkt wel Dag 1 (4)of de hele wereld via Schiphol vliegt. We kopen voor de zekerheid nog wat Nieuw Zeelandse dollars voor als we in Christchurch inkopen moeten doen. Op naar de gate en binnen no-time gaan we boarden en zitten we rij 44 van de Airbus 350. Het zijn behoorlijk brede stoelen en de beenruimte is ook erg goed. Eens kijken of we nog een 3e persoon naast ons krijgen of zouden we geluk hebben? Helaas, er komt nog iemand naast mij zitten. Een Chinese jongeman die aan het gangpad zit. Hij zal waarschijnlijk wel een paar keer op moeten staan, want Judith zal zeker een paar keer moeten plassen. Moet hij maar niet precies op deze plek komen zitten!

Zo'n 35 minuten later dan gepland zet de Airbus zich in beweging en gaat het eerste deel van onze vliegreis beginnen. Met een snelheid van zo'n 965 kilometer Dag 1 (6)(630 miles) per uur vliegen we op een hoogte van bijna 12 kilometer (39.000 feet) naar Singapore. De totale afstand bedraagt ruim 10.500 kilometer.  De service aan boord is weer geweldig, het eten is uitstekend en we kunnen net zoveel tussendoortjes bestellen als we willen. Het valt mij op dat het erg stil is in het vliegtuig, je hoort de motoren lang niet zoals op andere vluchten. We zitten ter hoogte van de enorme vleugels van de Airbus en kunnen helaas niet veel zien. Dat belemmerd het maken van een foto of filmpje bij de start en in de lucht. Helaas.

Het is inmiddels zondag geworden, hier in Singapore is het namelijk 7 uur later dan in Nederland, dus onze eerste dag van deze vakantie zit er al weer op. We sluiten daarom deze dag maar vast af.

Sleep well and see you soon!