Dag 10 maandag 29 januari 2018: Een rustdag!

29 januari 2018 - Cromwell, Nieuw-Zeeland

Het is vandaag de dag waarop Jordy 31 jaar oud is geworden. En hij is ook nog eens 12 uur eerder jarig hier in Nieuw Zeeland.  Hiep, hiep, hoera Jordy, Dag 9 (1)gefeliciteerd. We hebben heerlijk geslapen in ons nieuwe onderkomen. Na het ontbijt gaan we in de douche, want we zijn toch al wakker. We nemen vandaag een echte rustdag. Dat betekent niet dat we de hele dag gaan 'niksen', al scheelt dat niet veel. Maar we gaan er niet op uit om iets te ondernemen. Het is de bedoeling om vandaag de filmpjes up te loaden op het reisblog, de koffers weer eens klaar te maken voor de komende dagen, de was te doen, nieuwe hotels voor de komende week te boeken, wat te internetten, luieren, enz. enz.. Hopelijk komt deze rustdag ook de enkel van Judith ten goede, want ze heeft er best wat last van (al vind ze zelf van niet!).

Om 09:00 uur gaan we naar het restaurant op het park om koffie te drinken. Deze keer zonder iets er bij. Dat is even wennen. Het restaurant ziet er erg leuk en gezellig uit. Er heerst een aangename sfeer en dat komt waarschijnlijk door de manier van inrichten. Ook als we op het resort verder om ons heen kijken stellen we vast dat het hier toch wel erg mooi is. Ondanks dat het resort er al 10 jaar staat, ziet het er erg goed en netjes bijgehouden, uit.

Het is al behoorlijk warm, ruim boven de 20 graden. Na de koffie gaan we met de auto (die in onze eigen garage staat!!!) naar het centrum van Cromwell, zo'n 7 kilometer van onze studio vandaag. Daar kunnen we de laatste boodschapjes halen en misschien zien we nog wel wat leuks. Het oude centrum van Cromwell ziet er een beetje troosteloos uit en stelt niet veel voor. We kunnen met goed fatsoen niet eens een supermarkt vinden, wat later wél lukt natuurlijk, en naast een paar kleine winkeltjes is er niet veel. Ik ben ook nog even bij de plaatselijke golfbaan langs geweest, maar dat is al niet veel beter. Verbrand gras en een open vlakte nodigt, zeker met deze hitte, niet uit om te gaan golfen. Toch zijn er een paar mensen die een baantje lopen.

Als we de boodschappen hebben gehaald en terug komen in de auto blijkt dat de buitentemperatuur is opgelopen naar 36 graden. Het is bijna 11:00 uur, dus het warmste deel van de dag moet nog komen! Dat wordt lekker binnen blijven en de airco aan.

Het is een echte rustdag, we maken geen foto's en filmpjes  vandaag. De foto bij dit verslag is gisteren al gemaakt net zoals het filmpje van onze studio, omdat deze er zo goed uit ziet.

Tussen de middag eten we in het restaurant van het resort een hamburger. MetDag 9 (2) deze hitte heb je zo wie zo al weinig trek om te eten. In de middag ga ik aan de slag met de filmpjes. Het gaat erg moeizaam, het internet is zo traag dat het uploaden steeds afbreekt. Een filmpje helemaal er op zetten, kost al gauw een uur. En als hij dan nadat hij voor zo'n 80% of 90% klaar is afbreekt, wordt ik daar niet vrolijk van. Straks ga ik het maar weer eens proberen.

We hebben vandaag de route voor de komende dagen nog eens goed nagekeken en wat aanpassingen gedaan. Dat is het voordeel als je nog niet alles hebt vastgelegd! Vanavond gaan we, als het wat afgekoeld is, nog een wandeling maken. We zullen het waarschijnlijk wel niet laat maken vandaag.

Keep it calm, we are not in a hurry.

1. Theresia:
    29 januari 2018
    Hoi, allemaal gefeliciteerd met Jordy( jij ook Jordy)
    je maak er ook hele verhalen van Nico :-) en het is leuk om het te lezen. dat ijsje van Judith wat een toeter PPPPPFFFF.
    veel plezier verder.
  2. Astrid:
    29 januari 2018
    Hey gefeliciteerd met Jordy!!! Geniet van jullie vrije dag😃. Lekker dagje relaxen!Xx
  3. Arend-Jan:
    30 januari 2018
    Hoi, ook gefeliciteerd!
    Ga zo door met je blog Nico, zo krijgen wij ook het vakantie gevoel een beetje hier in Nederland!