Dag 19 woensdag 7 februari 2018: Picton

7 februari 2018 - Picton, Nieuw-Zeeland

'Goedemorgen', zeg ik tegen Judith. Heb je lekker geslapen? Ja, best wel zegt ze opgewekt. En jij? Ik ook wel eigenlijk. De afgelopen nacht is beter verlopen dan de vorige nacht, we zijn kennelijk gewend aan het zachte bed. Het is nog wel vroeg, 07:25 uur en we hebben vandaag niet zoveel te doen, in ieder geval niets speciaals gepland. We zullen hier naar het centrum gaan en een beetje wandelen in de haven of zo. Lekker rustig aan doen! Gisterenavond is Judith begonnen met het fotoboek te maken, misschien dat ze daar vandaag nog wat aan kan doen. We zien wel, we gaan eerst maar even ontbijten.

Het ontbijt smaakt weer prima en het is toch wel prettig dat er zo'n continentaal ontbijtje bij de overnachting is inbegrepen. Tijdens het ontbijt spreken we een vrouw Dag 19 (25)die in Wellington op het Noordereiland woont. Zoals vele anderen is ook zij erg vriendelijk en geïnteresseerd in onze belevenissen tijdens de vakantie. Ze geeft aan dat we het ook op het Noordereiland fijn zullen hebben en dat wat we uitgekozen hebben mooie bezoeken zijn. We realiseren ons dat het onze laatste volle dag op het Zuidereiland is en als we onze hospita, de eigenaresse van Admirals Lodge, spreken zegt ze dat het weer vandaag wat minder zal zijn, misschien een graad of 20. Dat is voor ons een lekkere temperatuur, maar de mensen hier vinden het, zeker na de afgelopen maanden dat het zo warm is geweest, minder weer.

Judith vraagt aan de hospita of we ergens een massage kunnen boeken voor vandaag. Ze gaat gelijk op internet zoeken en heeft een salon gevonden, hier een Dag 19 (1)paar kilometer vandaan. We gaan op zoek en na behoorlijk wat zoeken vinden we het opgegeven adres. Het is een Bed & Breakfast gevestigd in een klein straatje en het pandje ligt erg hoog tegen de bergwand aan. Als Judith tegen het raam aantikt komt er een vrouw en die vraagt wat we komen doen. Is it possible to have a massage today? No, I'm sorry. It's only for my own guests. Helaas dus. Ze geeft ons nog wel een leuke tip om even verderop bij Karaka Point te gaan kijken. Dat is niet ver weg en is een leuke wandeling in een mooie omgeving. Vanaf het dakterras hebben we een prachtig uitzicht over de baai en dat hebben we in ieder geval niet gemist.

Dag 19 (2)De tip volgen we op en na een paar kilometer te hebben gereden komen we bij Karaka Point aan en maken de wandeling. Deze wandeling van maar 10 minuten heen levert geschiedenis en uitzicht op, met een pad dat de grondwerken van een historische Māori-pa-site passeert op weg naar een adembenemend uitzicht op Queen Charlotte Sounds. Het is echt een leuke tip van de mevrouw van de massage salon.

We brengen de auto weer terug naar Admirals Lodge, dan staat hij daar maar vast voor de deur geparkeerd en lopen naar het centrum van Picton. Het is tijd voor een Dag 19 (7)kopje koffie met wat lekkers en vlakbij de winkelstraat gaan we op het terras zitten. Het is best lekker weer, zeker als de zon tussen de wolken door schijnt, dus zitten we daar prima. Na de koffie lopen we richting de ingang waar we morgen met de boot mee moeten. In het kantoor van Interislander vraag ik nog even wat een overtocht voor morgen kost. We hebben al tickets gekocht bij WTC, maar ik ben gewoon nieuwsgierig of het hier boeken niet goedkoper was geweest. De kosten bedragen tussen de € 135,- en € 160,-, afhankelijk van het tijdstip. Wij hebben € 80,- betaald, dus een goede deal gedaan.

We wandelen wat langs het water en gaan bij Subway een lekker broodje eten. Het Dag 19 (10)is inmiddels al 13:00 uur en we hebben trek gekregen. Maandag hebben we al een klein beetje in de haven van Picton gekeken, maar dat was maar eventjes, dus lopen we naar de haven toe. Langs het water staan allemaal bankjes en daarop zittend genieten we van het heerlijke weer, al wordt het wel wat frisser als de zon achter de wolken verdwijnt en de wind komt opzetten. Er liggen fantastisch mooie boten in de haven en dat is erg leuk om te zien. Het geeft een echt vakantiegevoel.

Nadat we de loopbrug weer terug over zijn gelopen gaan we nog even in het Dag 19 (28)centrum wat boodschapjes halen en keren zo weer terug naar Admirals Lodge. Het is nog een beetje te vroeg om te gaan dineren, dus rusten we even wat en gaan een uurtje later terug naar de haven. Daar eten we bij Oxley, de zaak waar we eerder een glaasje hebben gedronken. Het eten is uitstekend, Nico een flinke steak en Judith een mooie zalm met salade. Het is een erg leuk zaakje en ook erg populair bij de bevolking volgens mij, want het wordt behoorlijk druk. We zijn dus precies op tijd geweest.

Volgegeten lopen we terug naar onze kamer en gaan de dagelijkse dingetjes doen. Het was een rustig en relaxed dagje, waarbij toch ook nog leuke dingen hebben gedaan. Zoals gezegd is dit de laatste dag op het Zuidereiland en dat betekent dat het eerste  deel van deze vakantie er op zit. Morgen varen we naar het Noordereiland en daar verblijven we tot 14 februari 2018 om vervolgens die dag terug te vliegen naar Nederland. Het begint nu wel echt op te schieten, het einde komt in zicht.

Take care, tomorrow we will go with the ferry to Wellington.

1. Astrid:
    7 februari 2018
    Wat gaat de tijd toch snel! En wat hebben jullie al veel gezien! Hier genieten we van al jullie verhalen!Xx