Het begin

6 januari 2018 - Spijkenisse, Nederland

Welkom op ons reisblog!

Het is begin november 2017 als ik met mijn collega Jimi praat over vakanties en hem vertel dat ik op 20 januari 2018 40 jaar getrouwd ben met Judith en dat het plan was om 40 dagen (voor ieder jaar huwelijk 1 dag vakantie is toch niet zoveel?) naar Australië te gaan. Onze gedachten is dat we minimaal 5 à 6 weken naar Australië moeten gaan, willen we wat van dit enorm grootte land kunnen zien. Jammer genoeg gaat dat niet lukken en aangezien we maar 3 à 4 weken kunnen en dat dus te kort vinden, vertel ik hem dat we nu waarschijnlijk een rondreis in Thailand gaan maken. Jimi is daar al een paar keer geweest. Dat is mooi zegt Jimi, maar heb je al eens aan Nieuw Zeeland gedacht dan? Daar kun je in 3 à 4 weken een prachtige rondreis maken!

Als ik 's avonds thuis kom vertel mijn gesprek aan Judith en die reageert vol verbazing: Nieuw Zeeland? Hoe komt hij daar nou zo aan? Is hij daar geweest? Nee, dat niet, maar het schijnt er erg mooi te zijn! Even later zit Judith op haar tablet en 2 uur later zegt ze "die Jimi heeft nog niet van die gekke tips!". "Ik heb eens zitten kijken en zo te zien en te lezen is Nieuw Zeeland een geweldig mooi land". "We willen toch graag een bijzondere reis maken vanwege ons 40-jarige huwelijk? Nou dan is dit wel veel meer bijzonder dan een rondreis door Thailand!". We spreken af dat we er eens goed over na gaan denken en ons eens in het land zullen verdiepen.

Eigenlijk is het idee van onze speciale reis op dat moment geboren!Nieuw Zeeland 3

Een paar weken later boeken we onze reis naar Nieuw Zeeland bij World Ticket Center en het duurt niet lang voordat we de vliegtickets, de bevestiging van de huurauto, de voucher voor en hotelkamer in Singapore en een ticket voor de boottocht van het Zuidereiland naar het Noordereiland van Nieuw Zeeland in ons bezit hebben.

We vliegen met Singapore Airlines op zaterdag 20 januari 2018 (onze trouwdag) om 10:25 uur vanaf Schiphol Amsterdam (vluchtnummer SQ0323) met een Airbus 350 naar Singapore, waar we op zondag 21 januari 2018 om 05:55 uur (het is daar 7 Singapore Airlinesuur later dan in Nederland) zullen aankomen. Omdat we 14 uur in Singapore moeten blijven hebben we een hotelkamer geboekt in het Ambassador Transit Hotel bij terminal 3. Daar kunnen we even bijkomen van het eerste deel van onze reis en ons voorbereiden op het tweede deel. Ook kunnen we eventueel de stad in. Diezelfde dag vliegen we om 19:50 uur met een Boeing 777 (vluchtnummer SQ0297) vanaf Singapore naar Christchurch Nieuw Zeeland, waar we op maandag 22 januari 2018 om 10:40 uur zullen aankomen.

De totale duur van de reis bedraagt zo'n 40 uur, gerekend vanaf het vertrek vanuit Spijkenisse. Hiervan zitten we 22,5 uur in het vliegtuig. Dat wordt dus een hele lange reis, maar je moet er wat voor over hebben om een bijzondere  reis te maken.

Nadat we onze huurauto hebben opgehaald gaan we gelijk beginnen met onze New Zealandrondreis door Nieuw Zeeland en vertrekken naar onze eerste overnachtingsplaats Methven. Daar zullen we eerst even bijkomen van de lange reis en gaan na 2 dagen via Dunedin, Te Anau, Wanaka, Fox Glacier, Hokitika, Kaikoura naar Blenheim/Picton. Daar zullen we op 8 februari 2018 met de ferry van het Zuidereiland naar het Noordereiland varen om vervolgens in Wellington (hoofdstad Nieuw Zeeland) aan te komen. Vandaar uit zullen we naar Napier gaan om vervolgens via Taupo en Rotorua naar Auckland te reizen. Auckland is onze eindbestemming!

Het is de bedoeling dat we overal minimaal 2 dagen verblijven zodat we overal de tijd hebben om bezienswaardigheden te bezoeken. Overigens zijn we erg flexibel omdat we nog niet alle overnachtingen hebben geboekt, meestal via Booking.com. Dat doen we een paar dagen voorafgaand aan de overnachting. Daardoor kunnen we ergens langer of korter blijven dan gepland.

Op woensdag 14 februari 2018 vliegen we om 13:30 uur met een Airbus 380 vanaf Airbus 380Auckland (vluchtnummer SQ0286) weer naar Singapore, waar we om 19:05 uur aan zullen komen. Het wachten op de volgende vlucht is op de terugreis gelukkig niet zo lang als op de heenreis, deze keer zo'n 5 uur. Aan het einde van de dag vertrekken we om 23:55 uur met een Airbus 350 (vluchtnummer SQ0324) naar Schiphol Amsterdam. Om 06:45 uur zullen we weer voet op Nederlandse bodem zetten en zit onze rondreis door Nieuw Zeeland er op.

Wij kijken enorm uit naar deze speciale en bijzondere reis en zullen waarschijnlijk weer vele foto's en video's maken. Het is ook deze keer de bedoeling om via dit reisblog het thuisfront op de hoogte te brengen van onze bevindingen, zodat degene die het leuk vinden een beetje met ons mee kunnen reizen.

Wij lezen graag jullie reactie.

Groetjes,
Nico & Judith

1. Richard Stolk:
    6 januari 2018
    Hoi lieve mensen en fijn dat jullie aan me gedacht hebben. Ik ben in 2012 een paar maanden na het overlijden van Cees naar New Zealand gegaan en ik ga ervan uit dat door jullie verslag de herinneringen weer naar boven zullen komen. Geniet ze en ik ga komende week tot eind februari naar Indonesie xxx Richard
  2. Laura en Fred:
    6 januari 2018
    We gaan jullie zeker weer volgen en genieten van jullie verhalen en foto’s.
  3. De oude buur:
    7 januari 2018
    Nou oude buurtjes dat wordt me weer een reis !! De zoveelste, geniet niet met mate maar met volle teugen !!
  4. Astrid:
    12 januari 2018
    Wat een heerlijk vooruitzicht! 40 jarig huwelijk is iets om trots op te zijn en om van te genieten. Kijk uit naar jullie verhalen!Xx
  5. Jop Dudart:
    13 januari 2018
    Dat wordt een geweldige reis! Geniet en veel plezier. Ik kijk uit naar jullie verhalen!
  6. Kim en Jordy:
    19 januari 2018
    Top pa leuk geschreven!! Keep up the good work en we lezen snel verder xx